måndag, januari 09, 2006

Hyckleri!

Så har ett hundrafemtio sidor långt reportage om kändisbranschen nått Sveriges baksida. Det är Göteborgs-Postens überpretentiösa söndagsbilaga Två Dagar som med sin dammiga reporter Johan Frisk vill bli lite nedstänkta av den framgångsdusch som kändispressen upplever. Men genom att "kritiskt" granska istället för att som sina kvällstidningskollegor oförblommat hänge sig åt fenomenet.
Jag kanske låter bitter, men jag har varit med om det tidigare. Kändisbranschen har bland annat granskats av Kalla Faktas fantastiska Karin Svärd, som mycket uppriktigt medgav att deras högsta tittarsiffror var när de gjorde inslag om kändisfenomenet och skvallertidningsbranschen. Inte när de avslöjade orättvisor i samhället.
Rätt eller fel?
Jag tycker att det är tragiskt, men så är det.

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kul blogg som jag helt har missat! Lägger in dem som favorit nu! =)
/Amanda

09 januari, 2006 15:37  
Blogger Östermalmsräven sa...

Easy come, easy go...

09 januari, 2006 15:47  
Blogger Hans Shimoda sa...

Jag vet. Man måste ha lite underhållning i livet, även om verkligheten stundtals är tung. Eller just därför.
Retar mig mest på när "fin" press vill slå mynt av kändisar, men inte vågar stå för det... Och sen kastar skit.

09 januari, 2006 16:11  
Blogger Hans Shimoda sa...

Amanda!
Tack för dom snälla orden. Ska tipsa H om din blogg. Hon ääääälskar shopping...

09 januari, 2006 16:30  
Anonymous Anonym sa...

äh, det är väl bara att stå för att man gillar att läsa om kändisar, att man kollar på Club Goa eller whatever.

Man kan ju vara engagerad i världen ändå, åtminstone lyckas jag kombinera de båda - även om många stör sig på just det.

najs ställe förresten!

vänligen
sara på Hedgehog

09 januari, 2006 22:14  
Anonymous Anonym sa...

hahaha .. hörru du .. vadå sveriges baksida? .. det där kan lá diskuteras ;D

10 januari, 2006 11:20  
Blogger Hans Shimoda sa...

Haha! Alltid retar det nån att häckla göteborg.
Jag älskar gbg och min H kommer därifrån.

10 januari, 2006 14:21  
Anonymous Anonym sa...

Håller med om GP:s "granskning". Riktigt uselt och då är jag ändå från Göteborg. Kan det ha varit så att Bindedelt har som krav att läsa artikeln och stryka det som inte passar honom?

14 januari, 2006 00:34  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida