onsdag, januari 04, 2006

SMS-katastrofen

Märker att jag numera, när jag skriver exempelvis mejl, förkortar på samma sätt som när jag sms:ar.
E d bra?
Uppenbara svaret borde vara nej, men tycker att d e rätt charmigt att förenkla o förnya. Får nog vänta att tag innan jag inför det i Hänt Extra.

Tigeruppdatering.
Det betyder inte att Apples operativsystem har uppdaterats. Det är den riktige Tiger, min och H:s sköna katt som nu installerat sig på riktigt. Han har blivit ett riktigt litet vilddjur. hoppar upp och ner i en timme när vi ska lägga oss och älskar att tugga på tidningar och böcker, men bara när man läser dom. Antar att jag tycker det är charmigt. Egna katter och andras... Ni vet.

Ikväll börjar vimmelåret 2006. En obskyr svensk film som heter Min frus förste älskare har förhandsvisning på Filmhuset. Luktar lådvin igen.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åhh, har precis upptäckt din blogg och är lyrisk!
Mvh/den författande beundrarinnan.

04 januari, 2006 09:49  
Blogger Hans Shimoda sa...

Vad gulligt. Tack.
Men vem är den forfattande beundrarinnan?

04 januari, 2006 10:53  
Anonymous Anonym sa...

Skrev ett inlägg med min rätta identitet, men den försvann...
Din blogg är i alla fall toppen och jag har tipsat om den till skrivande kollegor!
Solong och lycka till!/Denise Rudberg

04 januari, 2006 12:41  
Blogger Hans Shimoda sa...

Hej, Denise! Kul att du gillar bloggen. Ska försöka fortsätta i samma stil.

04 januari, 2006 13:33  
Blogger Camilla Läckberg sa...

Är en av skrivarkollegorna som blivit tipsad... Så nu har jag tokläst din blogg istället för att skriva på boken som närmar sig deadline med stormsteg....

Så blir det ingen bok - och därmed inga fler kul invigningar, fester och biopremiärer.... så skyller jag det på dig och Denise... ;-)

(Fast vad är väl en bal på slottet.... ;-)

Och grattis till Tiger! Katter är bäst!!! :-)

04 januari, 2006 13:54  
Anonymous Anonym sa...

Ha ha ha Jag avlade också löftet om att börja röka på det nya året!!!! Det var hur boring som helst att sitta kvar i köket och sippa cider när de andra gick ut för att blossa, det var bara jag på hela tillställningen, utom värdparets 6 åring, som inte rökte den här kvällen!!! Jag satt alltså ensam i köket och underhölls av dockan Martin, som är en tjej fast han inte verkar veta det?! Jag märkte efter ett tag att jag desutom var lite mer berusad än de andra, berodde detta på att de fick lite kall frisk luft var 10e min? Kanske blir ett problem bara - jag är astmatiker....Vad tror du kan man börja med feströkn. det vrkar ju poppis....Ha det bäst med Tiger, vad är han för ras? Jag har två Bengaler-love cats....//Malin

04 januari, 2006 14:51  
Blogger Hans Shimoda sa...

Malin! Det är en ocicat, en vilddjursliknande katt som är en korsning av siames och abessinier. Superfin och social.

04 januari, 2006 16:43  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida